بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی ( Sony Computer Entertainment)

  • بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی ( Sony Computer Entertainment)

سونی قرار نبود پا به صنعت بازی‌سازی بگذارد اما در اوایل ده‌ی نود، پیشنهادی از سوی نینتندو مبنی بر تولید درایو نوری برای کنسول‌های خود دریافت کرد. این پیشنهاد تا مرز عملیاتی شدن هم پیش رفت و سونی از کنسول مشترک خود با نینتندو در نمایشگاه CES آن سال‌ها هم رونمایی کرد، اما درست ۲۴ ساعت بعد از این رونمایی، مشخص شد که نینتندو فعالیت‌هایی مخفیانه با شرکت فیلیپس دارد و قصد دارد تا کار خود را با سونی متوقف کند. کن کوتاروگی، که بعد‌ها به پدر پلی‌استیشن معروف شد، از این کار نینتندو به عنوان یک خیانت بزرگ نام برد و سریعا برای ساخت یک کنسول مستقل و قدرتمند از سوی سونی خود را آماده کرد.

پیشنهادات وی به سران سونی مبنی بر تاسیس بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی با موافقت همراه شد و وی توانست در سال ۱۹۹۴، اولین کنسول پلی‌استیشن را وارد بازار کند. ورود پلی‌استیشن به میدان کار و زار کنسول‌های بازی، اتفاقی بزرگ بود که باعث ایجاد تحولی عظیم در کیفیت و ساختار این صنعت نو پا شد. یک سال بعد شعبه‌ی امریکای این بخش هم با هدف جهانی سازی پلی‌استیشن احداث شد و کم کم نفوذ و قدرت بخش سرگرمی‌ها به قدری زیاد شد که حالا به عنوان سودآورترین بخش سونی از آن یاد می‌شود. حتی کازو هیرایی، مدیر عامل فعلی سونی، سال‌ها در بخش سرگرمی‌ها کار می‌کرده و از آنجا توانست بر مسند مدیریت کمپانی صعود کند. بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی بعد از استودیوهای مایکروسافت، جوان‌ترین حریف شرکت‌هایی مانند سگا و آتاری محسوب می‌شد که آنها در سال‌های اولیه‌ی حضور پلی‌استیشن از دور خارج شدند و تنها نینتندو و مایکروسافت به عنوان تولید‌کنندگان اصلی کنسول‌های بازی مقابل سونی قرار دارند.

مقر اصلی بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی در منطقه‌ی آکاساکا شهر توکیو ژاپن قرار دارد. این بخش مهم سونی دارای شعبات و استودیوهای زیادی در سراسر دنیا است و بیش از ۸۰۰۰ نفر کارمند دارد. از استودیوهای معروف تولید‌کننده‌ی بازی‌های انحصاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن می‌توان به ناتی‌ داگ، خالق سری کراش، آنچارتد و The Last of Us اشاره کرد. بازی‌هایی مانند God of War، Killzone و Resistance هم از دیگر آثار موفق و مشخصه‌های اصلی پلی‌استیشن است. سونی چند تیم برای توسعه‌ی تکنولوژی و کمک به سایر استودیو‌های بازی‌سازی برای بالا بردن کیفیت محصولاتشان هم در اختیار دارد. از معروف‌ترین آنها می‌توان به ICE-TEAM اشاره کرد. وظیفه‌ی اصلی این تیم که مقر اصلیشان در خانه‌ی استودیو ناتی داگ است، توسعه‌ی تکنولوژی‌های پلی‌استیشن و تحقیقات پیرامون دستیابی به فناوری‌های گرافیکی، رفع باگ و تحلیل موتورهای بازی‌سازی است. نتایج کارهای این تیم به استودیوهای طراز اول سونی ارسال می‌شود و به این ترتیب آنها می‌توانند فعالیت بسیار بهتری بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن به نسبت شرکت‌های خارجی داشته باشند. همین مهم سبب شده تا کیفیت بصری و بازدهی بازی‌های انحصاری سونی بر روی کنسول‌های خود، بسیار مشخص باشد.
#بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی 
#( Sony Computer Entertainment)
#www.gamercity.ir

برچسب ها
بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی ( Sony Computer Entertainment) # در مورد بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی ( Sony Computer Entertainment) # Sony Computer Entertainment)
  • 0
  • 0